Budowa i modernizacja sieci ścieżek rowerowych w gminie Kielce jako element zrównoważonej mobilności
15.11.2017.
Budowa i modernizacja sieci Å›cieżek rowerowych w gminie Kielce jako element zrównoważonej mobilnoÅ›ci miejskiej
Przedmiotem inwestycji pn. „Budowa i modernizacja sieci Å›cieżek rowerowych w gminie Kielce, jako element zrównoważonej mobilnoÅ›ci miejskiej” jest budowa i modernizacja Å›cieżek rowerowych w mieÅ›cie Kielce oraz stworzenie spójnego systemu dróg dla rowerów bÄ™dÄ…cych elementem zrównoważonej mobilnoÅ›ci miejskiej. Realizacja projektu bÄ™dzie stanowić uzupeÅ‚nienie i połączenie z obecnie istniejÄ…cÄ… infrastrukturÄ… w mieÅ›cie oraz połączenie z drogami dla rowerów istniejÄ…cymi bÄ…dź budowanymi w sÄ…siednich gminach w ramach Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego (KOF). Dodatkowo nowoprojektowane odcinki dróg rowerowych bÄ™dÄ… nawiÄ…zywać do przebiegu Trasy Rowerowej w Polsce Wschodniej (Green Velo). Budowa powyższych Å›cieżek rowerowych spowodujÄ™ wzrost transportu rowerowego i jednoczeÅ›nie wpÅ‚ynie na rezygnacjÄ™ z części podróży transportem samochodowym, co w konsekwencji przyczyni siÄ™ do obniżenia emisji szkodliwych gazów do powietrza na obszarze Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego Celem projektu jest rozwój systemu Å›cieżek rowerowych w gminie Kielce oraz zwiÄ™kszenie liczby osób korzystajÄ…cych z dróg dla rowerów. Jest on zgodny z PI 4e celem szczegóÅ‚owym dziaÅ‚ania 6.2 "Promowanie strategii niskoemisyjnych oraz zrównoważona mobilność miejska - ZIT KOF RPOWÅš 2014-2020". PrzedsiÄ™wziÄ™cie zostaÅ‚o ujÄ™te w "Planie gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Kielce". Realizacja celu zostaÅ‚a zmierzona za pomocÄ… wskaźnika rezultatu - "Liczba osób korzystajÄ…cych z dróg dla rowerów"- 33180 osób/rok oraz wskaźników produktu "DÅ‚ugość wybudowanych dróg dla rowerów" 10,47 km i "DÅ‚ugość przebudowanych dróg dla rowerów" - 1,59 km.
Powyższa inwestycja dofinansowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa ÅšwiÄ™tokrzyskiego na lata 2014–2020, DziaÅ‚anie 6.2 „promowanie strategii niskoemisyjnych oraz zrównoważona mobilność miejska – ZIT KOF”, OÅ› priorytetowa 6 „Rozwój miast”. CaÅ‚kowita watrość Projektu wynosi 13 056 223,60 PLN, wspóÅ‚finansowanie UE do kwoty 8 677 200,00 PLN
W ramach przedsięwzięcia budowane lub przebudowywane będą ścieżki rowerowe na odcinkach:
ZADANIE I
ul. Warszawska - odcinek od skrzyżowania z ul. Orkana (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Witosa (bez skrzyżowania) wraz z połączeniem, ze ścieżką w ul. Sikorskiego, ul. Jaworskiego - odcinek od skrzyżowania z ul. Warszawską (bez skrzyżowania) do istniejącej ścieżki w ul. Nowaka-Jeziorańskiego, ul. Orkana - odcinek od skrzyżowania z ul. Klonową do skrzyżowania z ul. Warszawską (bez skrzyżowania), ul. Klonowa - odcinek połączenia z ul. Jesionową i ścieżką biegnącą w dolinie rzeki Silnicy do istniejącej ścieżki w rejonie skrzyżowania z ul. Turystyczną,
ZADANIE II
al. SolidarnoÅ›ci od ul. LeszczyÅ„skiej do wjazdu do ul. Wschodniej (strona wschodnia) oraz z budowÄ… połączeÅ„ z ddr w ul. Nowaka-JezioraÅ„skiego (bez skrzyżowaÅ„ z al. TysiÄ…clecia PP , z ul. ÅšwiÄ™tokrzyskÄ…, z ul. RadomskÄ… i wjazdem do centrum handlowego), ul. Wrzosowa odc. od „Ronda Czwartaków” do basenu „Foka” (bez skrzyżowania ul. Wrzosowej z ul. PopieÅ‚uszki i ul. TarnowskÄ…), połączenie ul. Piekoszowskiej z ul. BernardyÅ„skÄ…,
ZADANIE III
ul. Krakowska - odcinek od ul. Pakosz do WDK ul. Krakowska od ul. Górników Staszicowskich do granicy miasta i połączenie z ul. Zalesie (bez skrzyżowania z ul. ChorzowskÄ…)
Charakterystyka projektowanych odcinków:
Zadanie I ul. Warszawska - odcinek od skrzyżowania z ul. Orkana (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Witosa (bez skrzyżowania) wraz z połączeniem, ze Å›cieżkÄ… w ul. Sikorskiego, o DÅ‚ugość Å›cieżki rowerowej - odcinek wzdÅ‚uż Warszawskiej dÅ‚. 1540m - odcinek wzdÅ‚uż Sikorskiego d. 63m o Szerokość Å›cieżki rowerowej odcinek wzdÅ‚uż Warszawskiej - dwukierunkowa Å›cieżka rowerowa szerokoÅ›ci 2.0m, - ciÄ…g pieszo – rowerowy szerokoÅ›ci 3.0m odcinek wzdÅ‚uż Sikorskiego - dwukierunkowa Å›cieżka rowerowa szerokoÅ›ci 2.50m, - ciÄ…g pieszo – rowerowy szerokoÅ›ci 3.50m,
Przed
W trakcie prac
Po realizacji
ul. Jaworskiego - odcinek od skrzyżowania z ul. Warszawską (bez skrzyżowania) do istniejącej ścieżki w ul. Nowaka-Jeziorańskiego,
o Długość ścieżki rowerowej 856m o Dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,50m
Przed
W trakcie prac
Po realizacji
ul. Orkana - odcinek od skrzyżowania z ul. Klonową do skrzyżowania z ul. Warszawską (bez skrzyżowania),
o Długość ścieżki rowerowej 1104m o Dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,50m
Przed
W trakcie prac
Po realizacji
ul. Klonowa - odcinek połączenia z ul. Jesionową i ścieżką biegnącą w dolinie rzeki Silnicy do istniejącej ścieżki w rejonie skrzyżowania z ul. Turystyczną,
o DÅ‚ugość Å›cieżki rowerowej 650m o Dwukierunkowa Å›cieżka rowerowa szerokoÅ›ci 2.5m, o CiÄ…g pieszo – rowerowy szerokoÅ›ci 3.0m – 3.5m
Przed
W trakcie prac
Po realizacji
Zadanie II
al. Solidarności od ul. Leszczyńskiej do wjazdu do ul. Wschodniej (strona wschodnia) oraz z budową połączeń z ddr w ul. Nowaka-Jeziorańskiego (bez skrzyżowań z al. Tysiąclecia PP , z ul. Świętokrzyską, z ul. Radomską i wjazdem do centrum handlowego),
Długość ścieżki rowerowej 2148m
Dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2,5m
Przed
W trakcie prac
Po realizacji
ul. Wrzosowa odc. od „Ronda Czwartaków” do basenu „Foka” (bez skrzyżowania ul. Wrzosowej z ul. PopieÅ‚uszki i ul. TarnowskÄ…),
Długość ścieżki rowerowej 1335m
Dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2,5m
Przed
W trakcie prac
Po realizacji
połączenie ul. Piekoszowskiej z ul. Bernardyńską,
Długość ścieżki rowerowej 902m
Dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2,5m
Przed
W trakcie prac
Po realizacji
Zadanie III
ul. Krakowska - odcinek od ul. Pakosz do WDK
Długość ścieżki rowerowej 809 m
Dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,0 m
ul. Krakowska od ul. Górników Staszicowskich do granicy miasta i połączenie z ul. Zalesie (bez skrzyżowania z ul. ChorzowskÄ…)
Długość ścieżki rowerowej 1 124 m
Dwukierunkowa Å›cieżka rowerowa o szerokoÅ›ci 2,0m – 3,5m